maandag, mei 11, 2009

materialen naar scholen


Hieronder een bijdrage van Miriam:
Na een heerlijk weekend, waar we heerlijk zijn bijgekomen en veel van de omgeving hebben gezien, begint de werkweek gewoon weer. Om 5 uur worden we gewekt door de moskee. Daar moet ik nog steeds aan wennen. Gelukkig hoort niet iedereen dit.
Vandaag zijn we begonnen met het afleveren van de gekochte materialen bij de scholen. Rekenboeken, rekenrekje, potloden, gummen, schriften, viltstiften, gymmatten, alles is voorbij gekomen en dan ben ik denk ik nog een hele hoop vergeten. Wat een dankbare mensen! We moeten zes keer op de foto en we worden tig keer gezoend, maar ik kan jullie verzekeren dat het op de goede plek terecht is gekomen. De scholen hier zijn heel wisselend in hun voorraad, maar 1 ding is zeker. Er is lang niet zoveel als in Nederland.
Vanmiddag was er weer een start-up workshop voor de nieuwe scholen. Weer nieuwe mensen, maar even enthousiast als de vorige! Ze zijn weer aan de slag gegaan met het maken van een plattegrond van de school. Dit is erg leuk om te zien aangezien niet iedereen weet hoe hij dit moet doen! Geen wonder dat de kinderen het ook niet kunnen.
Morgen gaan we naar de scholen toe en kunnen we daar een handje helpen. We zijn benieuwd!

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Met heel veel belangstelling jullie verhalen gelezen. Ik had wat achterstand in het volgen van jullie belevenissen.
Wat ik een geweldige verrassing vond was de aanwezigheid van Vincent Verheijen in Atjeh. Jullie hadden volgens mij geen betere kunnen sturen. Heel erg leuk om te zien dat hij, Marco en Lex de computers helpen installeren.
Ook heel erg leuk de foto's die bij de verhalen geplaatst zijn. Wat een belevenissen.

Ik wens iedereen heel veel energie toe om dit geweldige project blijvend vorm te geven. Dit is prima werk wat jullie leveren!

Hartelijke groet, Gerard Peelen

9:59 p.m.  
Anonymous Ineke Vogels said...

Ik heb jullie verhalen met veel plezier gelezen. Natuurlijk ook, omdat ik betrokken ben bij het project omdat Alice haar bijdrage eraan levert.
Ik wens jullie veel succes en inspiratie bij het vervolg. Goed om leerkrachten daar kennis te laten maken met een andere manier van rekenen. Maar "realistisch rekenen" is niet alleen zaligmakend.
Ineke Vogels

10:56 p.m.  

Een reactie posten

<< Home