vrijdag, november 12, 2010

Off we go


En weer is er een afscheid in het Yellow House. Josje, Marco en ik vertrekken en bedanken het personeel voor de ontzettend goede zorg. Het eten was geweldig, de kamers altijd verzorgd en de was iedere dag weer schoon. En als er wat was, dan stond er altijd iemand klaar om het op te lossen. Je zou het als vanzelfsprekend gaan ervaren als je niet beter wist.

Anne, Caroline en Wouter blijven met Johan achter. Vol goede zin want de ervaringen op de scholen zijn weer super - het wordt een beetje saai misschien om te lezen, maar zo is het nu eenmaal gewoon :-). Op school 70 blijkt dat de rekenworkshops erg goed aangeslagen zijn en dat er volop mee in de klassen wordt gewerkt. Wat ook leuk is: de kinderen in klas 6 spreken een behoorlijke mond Engels. Aangemoedigd door hun leerkracht en de schoolleider, die komend voorjaar naar Nederland komen en vanaf afgelopen januari op cursus zijn.
Ondertussen realiseer ik me dat dit mijn laatste bijdrage voor dit blog is, dat ik vanuit Banda Atjeh (om precies te zijn: vanaf de luchthaven) zal versturen. Vanaf nu plaats ik weer vanaf afstand, namelijk vanuit Nederland. Het zal weer even wennen worden. Van de leerkrachten, studenten en opleiders neem ik nog niet al te zeer afscheid, over een paar maanden werken we verder in Utrecht. Maar voor het overige: Dag leerlingen, dag labi-labi-drivers, dag lieve mensen, dag mysterieuze heilige gekko.... dag Atjeh, het ga jullie goed!